Full moon en rijst velden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu Full moon en rijst velden - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

Full moon en rijst velden

13 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

Gisteren was het volle maan, we moesten/mochten daarvoor in traditionele balineese kleren naar school. Toen we op school aankwamen zijn we eerst wezen bidden bij de tempel. Daarna hebben we les gegeven. Toen we klaar waren met de ochtend lessen en de middag lessen (waarvan maar 1 klas kwam opdagen, want het is hun vrije keus de middaglessen) ben ik met Andre naar een rijst teras geweest het was super mooi. Later ga ik daar nog een keer heen en dan hem helemaal door lopen. Toen we terug waren hebben lillian en ik onze was opgehaald die we 2 dagen terug gebracht hadden. Het koste mij alleen maar 1 euro en het was gewassen, gedroogd en gestreken en het rook super fijn. Heb nog nooit zulke schone en frise kleding gehad. Na dat ben ik met de meiden in het centrum mexicaans gaan eten.

Vandaag moesten we vroeg op, we gingen om 7uur al op pad naar een rijst veld om het te beworden maar ook om de boeren te helpen met opruimen van het plastick dat is echt een probleem hier. We zijn ook een stukje door de jungel geweest dat was best lastig om door te lopen. Heel stijl naar beneden en heel stijl weer omhoog. Ben een paar keer bijna uit gegleden maar gelukkig hielp iedereen elkaar goed.
Toen we klaar waren zijn we langs het huis gegaan van Ayu. Ze gaf ons allemaal eten wat ze gemaakt had. Het was heel lekker, ze zijn hier zo gast vrij heel lief. Daarna zijn de meiden naar yoga gegaan en heb ik lekker koud gedoucht en gerelaxed op de bank.

Savonds zijn we even wat rond gaan lopen en hebben we crepes gegeten met een mango juice. Super lekker. Daarna zijn we ons gaan om kleden om een avondje wat te gaan drinken in de city met een goede band, we hebben wat gedanst wat gedronken maar ook erb gelachen. Het waren weer super leuke dagen.

En morgen ga ik voor het eerst ook Yoga proberen, ik heb er zin in maar vind het ook een beetje spannend..

• 14 Januari 2017 - 13:31

Anne Van Den Dool:

Hoi wat leuk. Heb je geen foto van jou in Balinese kleding. Wat zal dat mooi zijn !!!