Besakih tempel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu Besakih tempel - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

Besakih tempel

25 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

Gisteren was de laatste dag echt les geven van deze week want vandaag en morgen hebben we ceramonies. We hadden de 5th grade. Ze hadden vorige week geschilderd dus hadden we bedacht dat we de mooiste 3 zouden belonen. Ik heb voor de beste 3 smartie buisjes gekocht en voor de rest van de klas lollies.
Toen we klaar waren met les geven zijn we snel naar huis gegaan want we zouden een offering les krijgen. We leerde hoe we de mandjes moesten maken waar de bloemen in liggen die je offerd en waar en welke bloemen precies moesten. Ik vond het erg leuk om weer even creatief bezig te zijn.

Na de offering les zijn we naar de afternoon klas gegaan en hebben we een beetje een funclass gegeven want de kinderen waren erg druk en luidruchtig.

Vandaag was er een ceramonie dus hoefde we geen les te geven op school. We zijn inplaats daarvan naar de Besakih temple geweest.

Toen we daar aankwamen mochten we kiezen met wie we mee wilde om te gaan bidden. Want dat doet iedereen namelijk in hun eigen familie tempel.

Na het bidden in de familie tempel gingen we met iedereen bidden in de hoofd tempel. En daarna nog in een andere tempel 2keer.
Na het bidden zijn we met zijn alle wat gaan eten en daarna zijn we terug gereden naar huis.
Thuis aangekomen is het alweer best laat dus maar snel wat avond eten gehaald en dan niet al te laat naar bed. :)

• 25 Januari 2017 - 13:48

Crista:

Ha Deborah
    Wat een mooie ervaringen en indrukken. En wat zie je er prachtig uit in je sarong en met een vlechtje in je haar.
    Geniet er nog maar heerlijk van en wees blij met de nieuwe creativiteit en gebeurtenissen.
    Liefs
    Crista.

• 28 Januari 2017 - 11:53

Wendel:

Hoi Deborah, dat is weer een bijzonder verhaal !
    En nu : gefeliciteerd, heel fijne dag gewenst !
    Hebben ze ook verjaardags-rituelen? Geniet ervan!
    Liefs, Wendel

• 28 Januari 2017 - 13:28

Willeke:

Hai Deborah,

Wát een ander leven, daar aan de andere kant van de wereld hè!
    Vanaf deze kant: gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Fijne dag!

Liefs, Willeke.