Pech weekend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu Pech weekend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

Pech weekend

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Vrijdag:
Smorgens heb ik wat boodschappen gedaan met Ayu. Eerst wat fruit gehaald en later nog wat lekkers te eten. Smiddag ben ik op sovernier jacht gegaan. Ik heb wat rond gelopem over de markt hier in Ubud en nog wat winkeltjes afgestruind. En natuurlijk heb ik nog ergens een heerlijke ananas juice gedronken. Later tegen de 3uur ben ik naar het strand gegaan. Hier niet al te ver vandaan is een mooi zwart zand strand. Er is daar ook een heel leuk tentje waar je lekker kan zitten en uit kan kijken over de zee waar soms wat survers zijn. Ik heb daar wat gedronken en omdat ik 1 van de enige was kwam op een gegeven moment de eigenaar bij me zitten. We hebben wat gepraat wat muziek gemaakt en ik mocht met hem mee proefen van de gerechren voor de nieuwe kaart. Tegen een uur of 6 ben ik terug naar Ubud gereden omdat ik het liefste niet in het donker rijd. Helaas ging het precies toen regen dus kwam ik helemaal doorweekt thuis. Thuis heb ik een lekkere warme douche genomen en lekker vroeg mijn bedje in gekropen.

Zaterdag:
Smorgens hadden we weer een socilisatie project. Ayu kwam me ophalen om samen op 1 scooter daar heen te gaan. Op de heen weg zijn we gevallen met de scooter. Door een hond die oppeens op de weg kwam lopen. We waren erg geschrokken maar gelukkig kwamen we er met wat schrametjes en blauwe plekken vanaf.
Na het socilisatie project zijn we wat wezen drinken in de verblijfplek voor participants in kungkung. En hebben we wat spelletjes gedaan.
Daarna zijn Ayu en ik naar de familie van Ayu gegaan om daar te lunchen en even wat schoonmaak zalfjes op de wonden te doen.
Op de terug weg heb ik wat cadeautjes gekocht voor de kids van Ayu. Voor de zoon een wekker daar was hij voor aan het sparen en voor de dochter een barbiepop. Daarna ben ik bij Ayu gebleven ze wilde graag voor me zorgen van wege de val.

Zondag:
Sochtends rond een uur of 10 bracht Ayu me weer naar huis. Na even lekker douche en wat eten ben ik op pad gegaan. Ik ben eerst naar lepang beach gegaan. Dat licht ongeveer ten hoogte van Klungkung. Het was een heel rustig strand waar niet veel te beleven was. Ik heb er wat rond gelopen en ben toen naar Sanur beach gegaan. Onderweg naar Sanur beach begon oppeens van alles te schudden. Er was een aardbeving op Bali. Gelukkig niks engs gebeurd. Toen ik aankwam op Sanur viel me op dat daar vooral veel locals zijn of veel oude mensen waarvan ik denk zo'n 70% Nederlands is. Dat was wel even gek mijn eigen taal weer horen.
Tegen avond etens tijd ben ik terug naar Ubud gereden. Ik kwam op mijn terug weg langs een nightmarket waar ze eten verkopen. Ben daar gestopt om wat te eten en te drinken en ben toen naar huis gegaan. Heb thuis gedoucht en me goed in gesmeerd et after sun. Want ik ben helemaal verbrand hahah!

Al met al een leuk weekend maar ook een beetje een pech weekend! Maar ach heb ik in iedergeval iets te vertellen als ik terug ben ;)

  • 12 Februari 2017 - 17:38

    Marjanne:

    Wow Deb! Een aardbeving?! Wat heftig en spannend..
    Gelukkig niet ernstig, fiew.
    Nog even lekker genieten, vooral van dat mooie strand en uitzicht.
    Heb je hier niet, hihi ;-)

  • 12 Februari 2017 - 18:33

    Betsy:

    Je kunt zo wel weer echt terugkijken op mooie belevenissen hoor. WoW ..met zelfs n aardbevingervaring..lekker schudden. Niet leuk maar goede afloop gelukkig. Je gaat t zonnetje missen straks...hier ist maar griezelig koud brr. Maar over n paar weekjes hopelijk weer lente:) Fijne week weer toe gewenst met nieuwe avonturen.. Liefs bets

  • 12 Februari 2017 - 21:53

    Wendel:

    Hè Deborah, Goed om weer van je te horen nadat Bali in het nieuws was met een aardbeving. Maar uh....nou geen akelige dingen doen met de scooter hè.
    Beterschap, en ga nog een poosje genieten! xw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 85037

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 05 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: