Bezoek aan lawine gebied. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu Bezoek aan lawine gebied. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

Bezoek aan lawine gebied.

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Vrijdag heb ik eerst een beetje uit geslapen. Daarna ben ik naar de winkel geweest en kwam ik oppeens Vanessa oppeens tegen. We zijn samen wat gaan lunchen. Dat was erg gezellig.

Daarna ben ik naar Gianyar gereden, ik had daar om 2 uur afgesproken met Andre en Komang. Daarna zijn we samen verder gereden. Ik ben bij Andre achterop de scooter gegaan want het zou een lange rit worden. We hebben in klungkung gewacht op Henna en Gede, toen we compleet waren kon de zoektocht beginnen. We zouden naar een ziekenhuis gaan om de kinderen op te zoeken die een lawine overleefd hebben. De enige overlevende van de hele familie waren maar 2 kinderen. Toen we aankwamen bij het ziekenhuis bleek dat ze net naar huis waren gestuurd een dag of 2 geleden. We hebben het ziekenhuis gevraagt waar ze wonen en hoe we er konden komen. Nou dat was een mooie uitdagen. Ze wonen helemaal in de buurt van de Batur vulkaan. Het was een mooie route erheen maar ook een erg kapote weg. Toen we er aankwamen onderaan de berg waar ze op woonde hoorde we dat onze scooters niet genoeg vermogen zouden hebben en dat we het beste de berg op konden lopen. Daar begon de klim. Het was heeel erg stijl en met veel losse stenen. Toen we boven waren kon je meteen al zien waar het gebeurd was. Ik denk dat er wel een stuk of 8 a 10 huizen weg gevaagd zijn je zag ook allemaal kapote scooters liggen onder het puin. Er stond ook een verbrijzelde auto. We zagen dat ze bezig waren met een ceramomie om de overleden mensen rust en vrede te brengen. We mochten even boven kijken maar konden niet te lang blijven. Het dorpshoofd heeft ons daarna verteld waar de kinderen nu verbleven. Dat was onderaan de berg bij familie in huis. Wij zijn naar beneden gelopen en gegleden en daar zou hij op ons wachten. We kwamen binnen in het huis en zagen 2 mensen zitten op de bank met een heleboel mensen erom heen. We zagen een jonge en een meisje. Ik schat dat ze ergens in de tienerjarej zijn. Het meisje zag er aardig ongeschonden uit gelukkig alleen de jonge had veel pijn. We zijn niet te lang gebleven. We hebben ze een donatie gegeven we kregen wat warme melk en zijn weer gegaan. Het begon ook al laat te worden, en in bali in het donker rijden is niet het prettigste wat je kan doen. We zijn op de terug weg wat wezen avond eten. Het was al tegen 6uur en tegen 8uur was iedereen weer thuis. Het was wel typisch mensen hier geloven dat als je een plek hebt bezocht waar net mensen overleden zijn je wat onrustiger zal zijn. En iedereen die mee was heeft slechter geslapen dan normaal.


Zaterdag hadden we weer een socalisation project op school in klungkung voor de 5th en de 6th grade. Na het project zijn we naar de verblijf plek gegaan van de participants in klungkung we hebben daar samen nasi goreng gegeten dat was erg lekker. Daarna ben ik met Gede zijn huis gegaan, hij zou zich even omkleden om daarna mij rond te rijden en wat dingen te laten zien. We zijn samen eerst naar een heel mooi wit strand geweest, het was nogal warm dus dat was even lekkere verkoeling. De volgende dag zouden we een heel stuk gaan rijden en dat was dichter bij van uit de plek waar het strand was dus ik besloot een kamer daar te huren. Gede woont zelf erg dicht bij die plek dus dat was mooi handig. De volgende ochtend zou hij mij dan oppikken om door te gaan naar karangasem te gaan.

Zondag heb ik heerlijk ontbeten met een balinees ontbijt. Rond een uurtje of 10 was zoals afgesproken Gede er. We zijn naar karangasem gereden en zijn daar naar het tirta gangga waterpaleis gegaan. Dat was erg mooi en het rijden waard. Op de terug weg kwamen we langs virgin beach. Daar hebben we nog wat gedronken en over het strand gelopen en daarna zijn we rustig terug naar huis gereden.

Het was een erg leuk weekend.
Helaas ook alweer bijna mijn laatste weekend hier.
Maar komt goed, ik kom vast nog een keer terug :)

  • 19 Februari 2017 - 19:46

    Crista:

    Ha lieve Deborah
    Wat een bijzonder dere tijd heb jij op Bali en wat maak je veel mooie en interessante dingen mee!
    Geniet nog de dagen dat je daar bent liefs
    Crista..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 85054

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 05 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: