Laatste weekend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu Laatste weekend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

Laatste weekend

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2017 | Indonesië, Ubud

Helaas was dit alweer mijn laatste weekend. Volgende week zondag ben ik alweer thuis. Dan is dit mooie avontuur voorbij.. Maar voor we echt gaan balen zal ik jullie nog even vertellen over mijn fantastische laatste weekend, want ik heb genoten!

Vrijdag werd wakker ben ik lekker even gaan douche en toen ik naat buiten liep zag ik oppeens Ayu daar met eten en drinken voor mij. Super lief natuurlijk. Daar heb ik heerlijk van genoten. Na mijn ontbijt hebben we samen zang filmpjes gemaakt dat wilde Ayu graag. Vond ze leuk als aandenken. En natuurlijk zeg ik tegen zingen geen nee. Na de filmpjes en nog wat eten ben ik eerst naar Klungkung gegaan. Ik had daar afgesproken met 1 van de leraren. Daarna ben ik op pad gegaan. Ik ben eerst naar de Ulu watu tempel gereden. Het was een stuk maar het was het zeker meer dan waard! Ik heb daar rond gelopen en ben daarna naar een strand geweest wat ik als tip kreeg van Gede. Het strand heet suluban beach het ligt midden in en onder de rotsen het is een hele klim om er te komen maar geweldig mooi. Ook daar heb ik wat rond gelopen. Daarna ben ik naar Canggu gereden want daar had ik een kamer gereserveerd om te overnachten. Daar eenmaal aangekomen had ik me gesetteld in de kamer en ben ik daarna naar het strand gereden om wat te eten en te drinken en even kort over het strand te lopen. Het was heerlijk en ik had een mooi uitzicht op de sterren hemel.

Zaterdag ochtend heb ik lekker rustig aangedaan. Had de dag ervoor zoveel gereden dat ik dacht even lekker uitslapen enrustig aan doen. Tegen een uurtje of 12 ben ik weggegaan van mijn verblijf opnieuw naar het strand om daar weer wat te eten. Daarna ben ik wat gaan shoppen. Ik zag dat ze een marktje hadden dus ben daar even rond gelopen en nog wat echte winkels afgegaan. Daarna ben ik weer vertrokken op mijn scooter naar de tanah lot. Ik had eigenlijk bedacht daar nog iets later heen te gaan en even op het strand te liggen in Canggu maar het was zo warm dat dat voor mij niet echt te doen is. Toen ik aankwam in de tanah lot heb ik eerst wat gedronken dacht even wat tijd rekken misschien kan ik toch nog een beetje de zonsondergang zien maar helaas zelfs na een tijdje daar rond slenteren was de zon nog niet veel lager dus ben ik maar gegaan naar mijn volgende slaap plek. Want zonder zons ondergang is de tanah lot ook erg prachtig.
Toen ik aankwam in mijn eigenlijk geboekte slaap plek bleek er iets mis gegaan te zijn met mijn boeking. Gelukkig was er iemand zo aardig om mij door te verwijzen en even weg wijs te maken naar een andere home stay. Na 4 homestays geprobeerd te hebben was de 5de gelukkig raak. Het was zelfs nog een iets goedkopere. Ik ben even lekker gaan douche en heb me kaar gemaakt om wst te gaan eten in het centrum. Toen ik de receptie meneer wilde vragen of hij een kaartje had van de home stay zag ik dat hij een heel klein schattig beetje op zijn hand had ik vroeg hem wat het was een het was een baby eekhorn. Hij gebaarde meteen dat ik mijn hand op moest houden en gaf mij er eentje. Ik was helemaal in de wolke wat zijn baby eekhoorntjes schattig. Ze klampen zich helemaal aan je vast. En mijne was een beetje moe dus ging een slaap plekje maken van mijn hand. Hij ging eerst mijn hele hand schoon likken en daarna ging die in futoes houding liggen en slapen. Het was zo schattig. Ik wilde eigenlijk niet meer weg gaan. Maar mijn maag was nogal eigenwijs en wilde graag eten dus ben toch maar gegaan want het was al laat. Ik heb een beetje door het centrum rond gereden en vond uit eindelijk een leuk restaurantje. Na het eten ben ik snel naar bed gegaan want het was een lange en warme dag.

Zondag ochtend werd ik al vroeg wakker. Ik ben eerst wat langs het strand lopen, daarna wezen ontbijten in het centrum. Ik had toast met scrambeld eggs en bacon. Dat was wel even iets anders als rijst. Na mijn ontbijt ben ik in de home stay gaan douche en heb ik uitgechekt. Nog even de eekhorntjes vast gehouden en ervandoor gegaan. Ik heb de hele middag op het strand door gebracht. Het was heerlijk. Tegen het einde van de middag ben ik terug naar huis gereden heb ik hier wat gegeten in het centrum bij de creperie. Ik had een crepe met kip mozarella en cherrie tomaatjes. Het was echt geweldig lekker! Had ik niet verwacht.

Nou op voor de laatste school week. Ik zal de kids gaan missen.

  • 26 Februari 2017 - 16:25

    Marjanne:

    Deborah, wat vliegt de tijd!!
    Veel plezier de laatste dagen en ook stiekem wel weer leuk om je binnenkort te zien!
    Enjoy en alvast een goede reis naar het regenachtige Nederland. X

  • 27 Februari 2017 - 17:29

    Wendel:

    Hoi Deborah.... fijne dagen nog!
    Vergeet niet al je mooie ervaringen en indrukken in te pakken, en mee te nemen, terug naar Nederland

  • 28 Februari 2017 - 12:40

    Henrike:

    We hebben genoten van je enthousiaste verhalen.
    Kom in NL maar eens een woordje bahasa Indonesia met ons wisselen:)
    Selamat Datang!
    Valentino en Henrike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 85085

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 05 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: