De eerste schooldagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu De eerste schooldagen - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van DeborahJasmijn - WaarBenJij.nu

De eerste schooldagen

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

Gisteren hebben we de eerste indonesische les gehad en heb ik voor het eerst les gegeven, aan de third grade kinderen van 8-9. Het was super leuk ik heb er heel erg van genoten. We hadden een les over hoe je jezelf voorsteld aan mensen, eerst stelde ik mij voor en daarna moesten de kids de zinnen over schrijven met hun eigen naam en leeftijd enzo. Daarna gingen we het voor de klas oefenen. Verder deden we nog wat spelletjes en hebben we nog wat gezongen.

Na de les zijn we thuis gaan eten. En heb ik een andere leraar (die nog niet zo goed is in engels) geholpen bij zijn lessen.
Daarna zijn we met de scooter naar Gianyar geweest, naar een super grote winkel (wat leek een beetje op de v&d) en naar een markt geweest. Op de markt hebben we Terang bulan gegeten. Het was super lekker het is een soort dikke pannekoek met gesmoltenhagelslag.

Toen we terug waren zijn we nog naar de laughing buddha geweest om wat te eten en te drinken. Er was een super leuke band, ik heb erg genoten.

Vandaag begon eigenlijk het zelfde eerste de indonesische les daarna naar school alleen vandaag had ik de fifth grade kinderen van 10-11 en we gaven les over beroepen. Ik heb ze een een lied geleerd en we hebben wat oefeningen gedaan en gezonden en gespeeld. Het is super leuk om te zien hoe blij de kinderen met je zijn :)

Na de les zijn we weer wat wezen middag eten en daarna toen ik naar de middag les ging om de slecht engels sprekende leraar te helpen was er geen een leerling (ze kunnen voor de middag klas namelijk kiezen of ze willen) waarschijnlijk omdat het heel hard regende. Na even wachten zijn de leraar (Andre) en ik naar een rijst veld gegaan iets verder op, daar ging het helaas weer heel hard regenen we zijn toen snel terug gegaan met de scooter.

Ik genoot heel erg van de regen want het was heerlijk warm. Heel fijn alleen waren ze bang dat ik ziek zou worden dus ik moest snel gaan douche van Andre.

Daarna ben ik met Lilian nog maar de city geweest en hebben we eerst wat gedronken en daarna zijn we wat gaan eten bij een italiaan. Want ik ontbijt en lunch en neem tussen door als ik honger heb al rijst dus tegen de avond heb ik daar vaak niet zoveel zin meer in.

Morgen heb ik mijn laatste les indonesisch, dus ik moet weer vroeg op.
Slaap lekker iedereen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2017
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 85094

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 05 Maart 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: